Tidigare evenemang – Helsingborgs Handelsförening

Årsmöte 2024, gästas av Ann Linde
18 april 2024 kl 17.30
Jacob Hansens Hus
Vi gästas av Ann Linde – tidigare utrikesminister. Ämne: Geopolitik i vår tid. Välkomna!
Lunchmöte 22 mars: Effektivisera ditt företag med AI
22 mars 2024 kl 12.30
Yoko
Välkomna till en lärorik föreläsning av André Andersson från Scribill där vi utforskar ChatGPT. Upptäck hur generativ AI redan förändrar arbetslandskapet globalt och hur du kan använda det för att göra ditt företag smartare och mer konkurrenskraftigt.
Medlemsmöte 29 januari
29 januari 2024 kl 17.30
Villa Thalassa
På mötet kommer placeringskommittén att informera om 2023 års resultat och sia om framtiden! Varmt välkommen! Se inbjudan nedan.
Jullunch med Handelsföreningen
08 december 2023 kl 12.30
Culise
Du som medlem är varmt välkommen till Culise (fd Teaterkatten) för årets jullunch. Lunchen är utan kostnad (1 kr) för dig som är medlem. Begränsat antal platser. Varmt välkommen!
Lunchmöte med Anders Dahlvig
24 november 2023 kl 12.30
Yoko
Välkomna till lunchmöte med Anders Dahlvig, ordförande Inter Ikea Holding. Temat för lunchen är IKEAs sustainability arbete.
Höstmöte
16 november 2023 kl 18.00
Parapeten
Välkommen till höstmöte med Handelsföreningen – ett möte av stor betydelse då inte bara vi får lyssna till VD Henrik Rosengren, som leder Automationspartner i Helsingborg AB som verkar inom Life Science och är maskinleverantör till världsledande företag – Höstmötet kommer också att lämna information om Helsingborgs Handelshögskola och lasarettsområdets potential för Life Science.
Sverige och Indonesien
16 juni 2023 kl 12.30
Yoko, Järnvägsgatan 3 | Ambassadör Marina Berg
Vi välkomnar ambassadör Marina Berg.
Vad är nyttan med ett internet som inte är uppkopplat?
26 maj 2023 kl 12.30
Yoko, Järnvägsgatan 3 | Joachim Samuelsson, CEO Crunchfish
Vi välkomnar Joachim Samuelsson, CEO Crunchfish.
Årsmöte gästas av FD, ambassadör Kent Härstedt
20 april 2023
Sillen & Makrillen
FD, ambassadör Kent Härstedt talar om ”Megatrender i Asien och den växande konfrontationen mellan Kina och USA”. Mer information kommer.
Ladda fler